RekruteringsCommunicatie
            
Jobsite Advertising

Picture2 

 

Bedrijf: Denys
Gezocht profiel: Internationaal Cost Controller
Locatie: Internationaal

Jobsite: denys.heeft-nieuwe-jobs.be


Situatie:

 

Denys past voor zijn rekruteringsstrategie voornamelijk print advertising toe. Voor het invullen van de functie van International Cost Controller, een internationale functie waarbij de kandidaat bereid moet zijn in het buitenland te werken, blijkt deze aanpak echter niet toereikend te zijn. Ook publicaties in diverse kranten en op de bedrijfswebsite blijven zonder resultaat net als de pogingen via een rekruterings- en selectiekantoor. Denys overweegt om een stap verder te gaan in hun strategie en ze denken daarbij aan jobsite advertising. Binnen het bedrijf heeft echter niemand ervaring met deze vorm van rekruteren.
 
De uitdaging:

 

Het gaat hier om een Nederlandstalige Cost Controller die bereid is om op regelmatige basis naar Noord - Afrika te reizen om projecten ter plaatste in goede banen te leiden. Dit specifieke profiel is zeer moeilijk te vinden: Een Cost Controller is gegeerd op de markt, er zijn weinig tot geen actieve werkzoekenden, want de vraag is groter dan het aanbod. De uitdaging is de groep latente Cost Controllers te bereiken en aan te spreken via het mooie aanbod van Denys zodat ze uit interesse toch solliciteren.
 
Werkwijze:

 

  1. Qiwie brengt in kaart welke inspanningen tot op heden werden geleverd om de vacature in te lossen: Waar werd de vacature reeds gepubliceerd? Op welke manier?
  2. Qiwie analyseert de vacature: Is ze goed geschreven? Omschrijft ze duidelijk de verwachtingen? Qiwie merkt bijvoorbeeld op dat het financieel aanbod en de vakantieregeling van Denys zeer sterk zijn, maar dat ze niet genoeg benadrukt worden in de huidige vacature.
  3. Qiwie vergelijkt de vacature met deze van andere ondernemingen die actief zijn in dezelfde sector en analyseert hoe zij er wel in slagen om deze kandidaat te bereiken: Via welke media bereiken we deze groep van kandidaten? Waar vinden we de actieve kandidaten en waar de latente? Kortom, Qiwie voert een volledig marktonderzoek uit om te bepalen welke middelen we het beste inzetten om een maximaal resultaat te behalen.

 

Oplossing:

 

Qiwie analyseert, optimaliseert, herschrijft en maakt de vacature opnieuw op. Tijdens ons marktonderzoek blijkt dat we voor het gezochte profiel het best gebruik maken van zowel algemene jobsites als van gespecialiseerde en regionale job- en vaksites. Daarnaast wordt ook LinkedIn op een zeer doelgerichte manier ingezet. We maximaliseren het bereik zodat we geen enkele kandidaat mislopen.


Resultaat:

 

  1. Het lucratieve aanbod van Denys komt duidelijk aan bod in de vacature.
  2. Het aantal sollicitaties verhoogde met 300%.
  3. Niet alleen Belgische kandidaten solliciteerden, Denys ontving ook sollicitaties uit andere landen waarin ze actief zijn.
  4. Voor een investering van €3.995 vond Denys de geschikte kandidaat met Qiwie, waar anders via een rekruterings- en selectiekantoor de kost minimaal €12.000 zou bedragen.
  5. Niet alleen bespaarde Denys kosten, het bedrijf won ook veel tijd en beschikt nu over een reservedatabase van kandidaten.