RekruteringsCommunicatie
            
Heeft-nieuwe-jobs

cnh2

 

Bedrijf: CNH
Gezochte profielen: Meer dan 250 verschillende functies, technisch, administratief, financieel en ingenieurs
Locatie: Zedelgem en Antwerpen

Jobsite: cnh.heeft-nieuwe-jobs.be


Situatie:
CNH maakt deel uit van Fiat Industrial en is één van de belangrijkste producenten ter wereld van landbouw- en industriële machines met 2 vestigingen en meer dan 3000 medewerkers in België en meer dan 30000 wereldwijd. Door de continue groei van de onderneming willen ze in 1 jaar meer dan 250 verschillende type medewerkers aanwerven. CNH beschikt over een eigen professionele bedrijfswebsite waarop diverse vacatures worden vermeld, echter de vacatures zijn zeer moeilijk terug te vinden en niet alle jobs staan erop. Hierdoor en doordat de site niet gebruiksvriendelijk is, ligt de sollicitatiedrempel erg hoog en is het aantal reacties zeer beperkt tot bijna onbestaande. Momenteel maakt CNH gebruik van een aantal grote algemene jobsites in combinatie met een aantal regionale kranten. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van diverse rekruterings- en selectiekantoren waardoor de kost voor bepaalde vacatures erg hoog oploopt.

De uitdaging:
Qiwie moet de sollicitatiedrempel verlagen en ervoor zorgen dat de vacatures van CNH in het oog springen. 250 aanwervingen in 1 jaar is een hele opgave, zeker wanneer het gaat om knelpuntberoepen zoals ingenieurs en techniekers. CNH wil ook zijn hele rekruteringsproces vereenvoudigen en centraliseren zodat de verschillende HR Managers binnen de organisatie zeer gemakkelijk cv's kunnen opvolgen en aan elkaar doorgeven. CNH wil daarbovenop zo veel mogelijk lokale, en voor bepaalde ingenieursfuncties, internationale kandidaten aantrekken. In een aantal kernwoorden is de uitdaging hier: centraliseren, coördineren, professionaliseren, het aantal sollicitaties maximaliseren en optimaliseren.

Werkwijze:

Qiwie vergelijkt hoe andere gelijkaardige spelers op de markt hun jobsite opbouwden en hoe zij zich positioneren. We maken hierbij ook gebruik van de input die we kregen van kandidaten tijdens ons objectief marktonderzoek. Qiwie verzamelt alle vacatures op een centrale plaats: cnh.heeft-nieuwe-jobs.be. Deze site is zowel in het NL, FR als ENG beschikbaar om geen enkele kandidaat met de juiste competenties te mislopen. Het hele proces is geautomatiseerd zodat elke kandidaat bij sollicitatie een automatische bedank- en bevestigingsmail ontvangt. Alle sollicitaties worden gemeten en opgevolgd: Waar hebben de kandidaten CNH teruggevonden? Hoe hebben ze gesolliciteerd? Wanneer gebeuren de meeste sollicitaties? Kortom facts en figures: meten om te weten. We beslissen samen over een vaste werkwijze en stijl die voortaan elke HR Manager toepast. Dit versterkt het Employer Brand en zorgt dat er geen kandidaten verloren gaan.


Oplossing:
Qiwie analyseert, optimaliseert, herschrijft en maakt de vacature opnieuw op. We centraliseren en professionaliseren het hele proces: Kandidaten worden op de juiste manier opgevolgd en CNH kan intern de sollicitaties op een zeer eenvoudige manier sturen. Gezien de verscheidenheid aan functies zetten we een strategische mix van online algemene, regionale en gespecialiseerde jobsites in, in combinatie met vaksites, diverse kranten en social media. De jobsite van CNH voorzien we van handige tools om op een zeer eenvoudige manier jobs te kunnen delen en onderling door te sturen.

Resultaat:

  1. Meer dan 1000 jobgerelateerde sollicitaties in 6 maanden en meer dan 150 spontane sollicitaties.
  2. De jobsite telt maandelijks maar liefst 1200 unieke bezoekers.
  3. De kost aan interim-, rekruterings- en selectiekantoren is drastisch verlaagd.
  4. De employer brand CNH in zowel de regio Antwerpen en Zedelgem is vergroot.
  5. Door de lage sollicitatiedrempel via hun eigen jobsite, komen er via deze weg ook sollicitaties van arbeiders binnen, een doelgroep die voordien steeds via de klassieke weg solliciteerde.